Gezonde school

Groente of fruit:

Op woensdag en vrijdag nemen alle kinderen groente of fruit mee naar school voor in de pauze. Op de andere dagen is het niet verplicht maar hopen wij dat veel ouders ook kiezen voor groente of fruit. Uit onderzoek is gebleken dat schoolGruiten een positief effect heeft op de gezondheid van kinderen. De fruitconsumptie gaat omhoog. Leerlingen die lekkerder in hun vel zitten, minder snel griep krijgen of verkouden zijn, voelen zich fitter en leren gemakkelijker. Kinderen eten vrijwel allemaal al fruit en groente, maar de eetmomenten op school kun je niet missen als je het advies wilt halen: minimaal twee keer fruit en 150 gram groente per dag. Zien eten, doet eten. Kinderen durven door SchoolGruiten meer soorten fruit en groente te proeven. SchoolGruiten: niet alleen gezond, maar ook gezellig!

TommyTomato :

Een fris, nieuw schooljaar vraagt om goede voornemens. Bijvoorbeeld: meer groente eten. Iedereen heeft groente nodig, maar kinderen in de groei al helemaal! Ze helpen bijvoorbeeld om:

· gezond te blijven;

· genoeg energie te hebben;

· beter te concentreren op school.

Wist je dat kleine kinderen minimaal 100 gram groenten per dag moeten eten en vanaf 9 jaar 150 gram? Maar de meeste mensen lukt dat niet. Dat komt omdat we pas ’s avonds beginnen met groente eten. En het is te veel voor één maaltijd.

Daarom is TommyTomato een groenterevolutie gestart. Deze sociale onderneming levert warme lunch boordevol groente op basisscholen. Zo krijgen kinderen een extra groentemoment, kunnen ze zich beter concentreren op school en hebben ze genoeg energie voor de hele dag.

Op onze school kan je kind met TommyTomato lunchen. Heb je hier interesse in?

Meld je kind dan aan via tommytomato.nl/aanmelden.