Bewegingsonderwijs

De Willinkschool heeft veel aandacht voor sport en spel.

De lessen bewegingsonderwijs krijgen de kinderen van groep 1 en 2 van de eigen leerkracht in hun eigen vertrouwde omgeving. We beschikken over een gevarieerd aanbod van materiaal voor kleutergymnastiek.

De lessen bewegingsonderwijs voor de overige groepen worden op dinsdag en vrijdag verzorgd door de vakleerkracht Bodhi de Vreede. Deze lessen worden gegeven in de gymnastiekzaal aan de Kleine Sparrenlaan 13 of op het Willinkveld.

Groep 3 start tot de kerstvakantie met 1 keer per week 45 minuten bewegingsonderwijs onder begeleiding van de vakleerkracht en 1 keer per week bewegingsonderwijs van de eigen leerkracht in hun eigen vertrouwde omgeving. Na de kerstvakantie wordt dit 2 keer per week 45 minuten van de vakleerkracht.

De groepen 4 t/m 8 krijgen twee keer 45 minuten bewegingsonderwijs per week.

Algemene doelstelling van het bewegingsonderwijs is een planmatige bijdrage te leveren aan de bewegingsontwikkeling van kinderen. In een les bewegingsonderwijs dienen kinderen te komen tot veel, veelzijdig en intensief bewegen. Tijdens de bewegingslessen wordt ook veel aandacht besteed aan zelfstandig werken, rekening houden met medeleerlingen en eigen initiatief.

We streven naar organisatievormen die uitdagend, uitnodigend en veilig zijn. Vaak wordt de groep verdeeld in drie of vier kleinere groepjes, die zelfstandig en gelijktijdig aan verschillende opdrachten werken. Hierdoor kan ieder kind zoveel mogelijk op eigen niveau oefenen.