Doelgericht Werken

Op de Willinkschool werken we volgens de aanpak van Jay Marino: ‘Continuous Improvement’. Dit is een aanpak waarbij het eigenaarschap van de kinderen vergroot wordt. Kenmerkend voor Continuous Improvement is de mate waarin leerlingen expliciet betrokken worden bij hun onderwijs. Samen met de leerkracht werken ze aan resultaten door met elkaar een missie op te stellen, door gezamenlijke afspraken te maken en doelen te formuleren (gemeenschappelijke en individuele). Op deze manier wordt het leren van de 21ste eeuw vormgegeven. Op de Willinkschool noemen we deze aanpak 'Doelgericht Werken'. 

Het Doelgericht Werken bestaat uit 8 onderdelen die in de klas worden toegepast. In het lotusdiagram ziet u deze onderdelen. 

Op dit moment zijn we het Doelgericht Werken op de Willinkschool aan het invoeren. Stap 1 t/m 5, 7 en 8 zijn in de groepen al zichtbaar. Dit schooljaar gaan wij de oudergesprekken met en door kinderen invoeren. 

 Missie

Afspraken

Doelen

PDSA